Recept : Chicken Pie


Na de kerst had ik nog steeds wat rollen blader deeg over.
Dit was de laatste rol en ik besloot met restjes uit de koelkast een chicken pie te maken.  




Rol bladerdeeg uit de koeling
Klein blikje ( 120 gr ) kikkererwten
1 ui
Wat kruiden naar keuze
Tomaten
2 kipfilets.
1 ei 
sesamzaadjes

Ik begin met het bladerdeeg, ik rol het deeg uit en leg het in een vierkante vorm op mijn bakvorm. Dit kan met elke vorm maar deze had ik bij de hand.
Vervolgens verdeel ik de kikkererwten over het deeg.
Intussen fruit ik de uitjes, tomaat en kruid ik de kip die ik ook bak. Ik laat het even afkoelen zodat het bladerdeeg niet scheurt en vul mijn bodem dan met deze mix.
Ik vouw mijn 'taart' dicht en maak enkele inkepingen zodat de inhoud ook lekker door kan koken.

foto van Engelina Graepler.



 Ik bestrijk hem met ei voor een mooie goud bruine korst maar ook zodat de sesam zaadjes die ik er overheen strooi mooi blijven plakken.
Vervolgens doe ik hem op 190 graden in de oven voor ongeveer 30 minuten. Mijn oven verhit aan de onder en boven kant dus hou daar rekening mee als je een andere oven gebruikt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !