Recept : Arancini - Risotto Ballen !


Risotto over? Ik vind het persoonlijk niet zo lekker om het de volgende dag weer ''zo'' op te warmen dus ik besloot er risotto ballen ofwel Arancini van te maken. Vandaag een recept a la mij. 




ingrediƫnten voor de risotto :

Risotto rijst


Bouillon 
Tomaat

Verse peterselie
Scheutje olie
Gehakt
Kaas
Champignons.
Klein beetje rode wijn.
Gehakt

IngrediĆ«nten voor de ballen
Fles zonnebloem olie 
1 los geklopt ei
Schaaltje panko
Schaaltje bloem
Bolletjes mozzarella
De afgekoelde risotto 




Je maakt de risotto door eerst de rijst aan te fruiten met wat olie en een scheutje wijn, ik gebruik rode omdat ik deze nog had staan.  Als de rijst het vocht heeft opgenomen voeg je steeds wat bouillon toe, deze stap herhaal je steeds tot je rijst lekker zacht is en goed smaakt. vervolgens voeg je er stukjes tomaat, champignons en de verse peterselie er aan toe en laat je het nog even staan. Ik deed er ook gehakt bij welke ik apart gebakken had. Als laatste stap roer je er de kaas doorheen. Je laat de risotto een uurtje afkoelen en dan zijn ze klaar om te gebruiken in je ballen.
Ik liet het een nacht in de koelkast staan omdat ik die dag ''normale'' risotto at.

foto van Engelina Graepler.

Vervolgens maak je je handen nat en vorm je balletjes van de afgekoelde risotto rijst, pak je een bolletje of stukje mozzarella en duw je deze in het midden. Je haalt het balletje door het bloem, dan door het ei en dan door de panko . Je kunt kleine balletjes maken , maar ik maakte 3 grotere. Ik frituurde ze in een normale kook pan gevuld met zonnebloem olie in ongeveer 5 minuutjes.  Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !