Boek Review : The tales of Beedle the Bard


Als je Harry potter and the deathly hollows hebt gezien weet je dat er een boek in komt met wijze sprookjes en dat deze een grote rol speelt in het plot. Dat boek is echt geschreven en dit zijn 5 korte verhalen gebundeld in ''The tales of Beedle the bard''.  Het boek is in het Engels dus ik zal soms ook Engelse beschrijvingen gebruiken.

Albus Dumbledore voorziet het boek van commentaar en je ziet illustraties voorbij komen van  J.K Rowling. 

foto van Engelina Graepler.


Het boekje bestaat uit 5 korte verhalen.
Het zijn sprookjes maar het zijn ook levenslessen.
Dat merk je al in het eerste verhaal  ''The wizard and the hopping pot''.  Het gaat om een zoon die het dankbare werk van dokter opvolgt van zijn vader met een magische pot maar eigenlijk niet iedereen wil helpen.
Al snel word hij lastig gevallen door plagen.
Hoe dit afloopt? Dat moet je zelf gaan lezen.
En zo zijn er nog 4 verhaaltjes.

foto van Engelina Graepler.

Wat ik vind van dit boek?
Het is een dun boekje wat eigenlijk vooral een collectors item is als je fan bent van Harry Potter boeken en films.
Het is niet perse een meesterwerk met unieke verhaal lijnen maar wel iets wat je kunt meegeven aan jongere kinderen of juist samen met ze te lezen.

foto van Engelina Graepler.

De illustraties en side notes maken het boekje voor volwassenen net wat leuker maar ik heb het als collectors item gekocht ook omdat ik de cover zo leuk vind.
De prijs is 9,99 en ik kocht hem destijds bij Bol.Com
Van iedere andere schrijver zou ik hem niet gekocht hebben voor die prijs omdat je het boek letterlijk in een kwartier uit hebt maar als collectors item vind ik het de prijs wel waard.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !