Boek /Film review : Before I Fall


Een tijdje terug hoorde ik dat er een verfilming kwam van het boek ''before I fall'' . Echter had ik het boek nog niet gelezen en wilde dat graag doen voordat ik de film ging kijken. Op deze manier kan ik net zo als bij 13 reasons why een vergelijking maken.


Afbeeldingsresultaat voor before i fall book


foto bron : bol.com -  Daar heb ik het boek overigens ook besteld.




Het boek begint met Sam die wakker word gemaakt door haar zusje, en met haar beste vriendin die staat te wachten op haar omdat het cupids day is. Het enige waar de op het oog oppervlakkige Sam om geeft zijn haar vrienden, de beste feestjes en haar vriendje Rob en het feit dat ze haar maagdelijkheid zou gaan verliezen.
In de loop van de dag pesten ze iemand, en eigenlijk zijn Sam en haar vrienden Elody,lindsay en Ally sowieso bitches. In de avond besluiten ze om naar een feestje te gaan van Kent, een vroegere vriend van Sam. Eenmaal op het feest is iedereen knetterzat en komt de gepeste meid Juliet Sykes voor zichzelf op en noemt Sam en haar vrienden bitches. Ze lachen het weg en Juliet verdwijnt.
Rob is ook knetterzat en de meiden besluiten naar huis te gaan. Echter hebben ze het nooit gehaald. Ze horen een knal en plotseling word Sam weer wakker in bed . Ze komt in een loop terecht waar ze 7 dagen achter elkaar opnieuw wakker word en dezelfde dag opnieuw beleefd,al wil ze nu alles anders doen. Waar ze eerst alleen zichzelf wil redden blijkt dat Sam niet zo oppervlakkig is als je zou denken.


Boek/film vergelijking.

De film vind ik een beetje overdreven en over geacteerd.
De verhaal lijn komt aardig overeen alleen zijn er hoofdstukken samen gevoegd en bepaalde details waardoor Sam ''menselijker'' over kwam weggelaten.
Dit vind ik jammer want in de film is ze gewoon een bitch.  Het boek zelf vind ik dus mooier en als je de film wil zien zou ik je aanraden pas er na het boek te gaan lezen.
Ook merk je in het boek dat Sam erg rebels word na een tijdje en hoe verloren ze zich voelt.  Ze gaat zelfs zo ver dat ze met een leraar gaat zoenen.  Ook deze scenes zijn weggelaten.  Ik vind de film net niet helemaal af en iets te veel een roze tiener gehalte hebben ondanks het heftige onderwerp.

Eind oordeel :

Het boek krijgt een dikke 10 . Het boek is gemakkelijk te lezen, Je kunt je makkelijk identificeren met de karakters en je leeft met ze mee.  Het einde is misschien een beetje apart maar niet voorspelbaar.
De film vind ik een beetje afgeraffeld en ik voel totaal niet mee met de personages, ik vind het jammer dat er bepaalde scenes zijn weggelaten. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !