Recept : Suikervrije havermout/banaan cakejes.


Met kerst en oud en nieuw staan er altijd veel lekkere gerechtjes op tafel die meestal ook veel suiker bevatten.
Aangezien ik diabetes heb blijf ik hier liever van af maar wilde ik wel iets zoets eten.  Ik besloot daarom deze cakejes te maken .

foto van Engeliina Graepler.

Je hebt nodig : 2 bananen zo rijp mogelijk, een eetlepel kokosvet, een klein beetje water, 150 gram havermout.
Eventueel kun je er cranberry's doorheen doen, dit maakt ze wel iets minder gezond , maar voor de kerst vind ik dit niet zo erg.

foto van Engeliina Graepler.

Deze ingrediĆ«nten doe je door de blender tot er een deeg ontstaat. Je doet ze vervolgens in mini cake vormpjes en stopt ze voor 25 minuten in de oven op 150 graden .

Eventjes laten afkoelen en eet smakelijk!
Ik vind het lekker met wat vers fruit er naast.

Reacties

Glamview zei…
Klinkt goed! En helemaal niet zo moeilijk, ik ga ze eens proberen te maken.
Engelina zei…
Zeker de moeite waard :)

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !