Mijn 6 tips voor over behandeld haar.


Vandaag deel ik mijn tips voor over behandeld haar.

Ik zeg er meteen bij dat dit dingen zijn die voor mijn haar werken en dat ik geen kapper ben.



Ik verf mijn haren al 10 jaar en heb heel veel verschillende kleurtjes gehad. De laatste paar jaar vinden mijn haren dat echter niet meer zo leuk en hebben ze meer verzorging nodig. Daarbij heb ik het ook jaren lang gestijld en getoupeerd. 

1 : Keratine spray ! Dit spul is geweldig en al voor een paar euro te koop.  Mijn haar voelt sterker aan en glanst meer sinds ik dit gebruik.  Aangezien ik mijn haren veel gebleekt heb is dit echt een must.


2 : Kokos olie masker :  Eens per maand drenk ik mijn haar in kokos olie en laat dit vervolgens een paar uur zitten.
Na het uit wassen voelt mijn haar iets zachter aan en pluist het aanzienlijk minder.



3 : Haar serum :  Ik gebruik die van biosilk, gliss kuhr, of een ander merk dat ik voorhanden heb. Dit smeer ik in de puntjes van mijn haar zodat ze iets gladder en mooier lijken. Natuurlijk zou ik ook mijn haar kunnen knippen maar op deze manier behoud ik toch lengte.



4 : Knippen ! Ondanks dat ik het niet meer zo vaak knip, knip ik wel ''spring haar'' weg en gespleten haar punten.
Hierdoor lijkt je haar ook gezonder en ziet je mooie kleurtje er ook beter uit .


5 : color freeze balsem :  Je haar punten heb je het langst op je hoofd en zijn dus ook het snelst beschadigd, hierdoor kan het komen dat je haarkleur daar sneller vervaagd of helemaal niet pakt.  Een color freeze balsem kan de levensduur van je haar kleur verlengen en verzorgt je haar ook nog eens .




6 : Om de dag een haarmasker gebruiken en een haar verdikkende shampoo gebruiken.  Ik ben gek op de lijn van Elvive die je haar verdikt omdat het werkt. Ik heb nog nooit zo'n fijne budget shampoo gehad.


Wat doe jij om je geverfde haar mooi te houden?

Reacties

Unknown zei…
Goeie tips!!! Ik heb zelf een "felle kleuren-stop" nu. Ik ben van donker naar blond naar roze, turquoise, vampierrood en paars terug naar mijn eigen donkerbruin. Heel saai, maar nu kleur ik af en toe mijn eigen kleur bij zodat mijn haren kunnen groeien. Mijn tip:niet te vaak wassen, alleen als het nodig is. Dan blijft je kleur langer goed en beschadig je dus minder met verven. Je hebt trouwens een goed hoofd, al die kleurtjes staan je goed!
Unknown zei…
Goeie tips!!! Ik heb zelf een "felle kleuren-stop" nu. Ik ben van donker naar blond naar roze, turquoise, vampierrood en paars terug naar mijn eigen donkerbruin. Heel saai, maar nu kleur ik af en toe mijn eigen kleur bij zodat mijn haren kunnen groeien. Mijn tip:niet te vaak wassen, alleen als het nodig is. Dan blijft je kleur langer goed en beschadig je dus minder met verven. Je hebt trouwens een goed hoofd, al die kleurtjes staan je goed!
Engelina zei…
Dankje hihi , ik ken het dit is nog maar van de afgelopen 2 jaar. ( Alleen het zwarte niet,dat is 7 jaar terug ) Het niet veel wassen werkt bij mij helaas niet maar daarom probeer ik zo veel mogelijk kleur beschermende producten te gebruiken :)
Wat leuk om al die kapsels te zien! Ik gebruik vaak een haarmasker, zalig vind ik dat!

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !