Paas ontbijt/brunch - Blij met Ei

Het is alweer pasen ! Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen artikelen ingepland voor pasen maar heb ik wel een lekker receptje uit de oude doos voor jullie, namelijk Eier Salade maar dan op mijn manier. Namelijk : Simpel en lekker! 




Ook maakte ik deze gevulde eieren.
Het is eigenlijk heel simpel, je kookt een aantal eieren, snijdt ze door midden, haalt het eigeel er uit , doe het eigeel in een bakje en mix dit met kruiden,mayonaisse, avocado of yoghurt, eventueel een uitje en vult vervolgens de lege eiwit cupjes.





Het is natuurlijk leuk om eens uit te pakken en je gerechtje zelf te maken . Zelf had ik zin in zalm in bladerdeeg.
Natuurlijk kun je dit kant en klaar in de winkel kopen maar ik vond het leuk om het eens zelf te maken.

Wat je nodig hebt?

(wilde) zalm uit de diepvries of verse zalm.
Een rol bladerdeeg.
Citroensap.
( en eventueel roomkaas en andere kruiden als je dit lekker vind)





Je dept de zalm droog en legt deze op een plak bladerdeeg.
Besprenkel deze met citroen sap, of doe er kruiden of roomkaas bij als je dit lekker vind.
Ik heb dit niet gedaan om het aantal calorieën te beperken.
Je vouwt hem dicht zoals je dat zou doen met een pakketje.
Maak enkele sneetjes in je pakketjes zodat de zalm sneller en gelijkmatig kan garen.
Zet je pakketjes in de oven op 220 graden voor ongeveer 20/30 minuten. Het is maar net hoe goed jou oven is en welke oven je gebruikt.


Ook lekker ! Gevulde champignons!
Je holt wat (grote) champignons uit en vult deze met groenten, noten , kaas,ham naar keuze.
15 minuten in de oven op 180 graden en eet smakelijk.
Ik maakte er tomaatjes gevuld met knoflook bij.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !