2000's songs - Die elke 90's kid zich wel herinnert ( Deel 1 )

Ik was een beetje aan het rond surfen op youtube en kwam een hoop oude liedjes tegen die ik na het beluisteren niet meer uit mijn hoofd kreeg.  Het zijn stuk voor stuk nummers die iedereen wel kent of een keer van gehoord heeft. Goede & grappigs one hits songs.

Dragoston din tei-  o zone



amaaaiijaa heeee hahamajaa haa 
Wie kent het nummer niet ?  Dit nummer zat zelfs in het speelgoed van de mac donalds. Je kreeg dan zo'n mini draaitafeltje waar steeds een stukje van het nummer werd afgespeeld.  Het nummer kwam uit in 2004  en was een wereldwijde zomerhit.  Niemand begreep het nummer maar toch werden er overal covers van gemaakt met eigen bedachte teksten. De titel betekent overigens ''liefde van de lindebomen''.

Saving jane-girl next door 

Dit nummer staat er om bekend , dat Taylor Swift dit nummer een beetje ''gejat'' zou hebben. you belong with me lijkt inderdaad erg veel op dit nummer en ook de videoclip past goed bij de tekst.  In ieder geval is het nummer erg pakkend.



Hellogoodbye-- Here in my arms


Ik was helemaal gek op dit nummer en heb het jaren lang grijsgedraaid. Dit was echt mijn jam en nog steeds luister ik hem af en toe . Het nummer kwam uit in 2006 en was voor mij ook echt een zomerhit.

The veronica's - untouched.



Dit nummer was heerlijk dansbaar en wie schreeuwden niet mee met het refrein samen met zusjes of vriendinnen?
Het nummer kwam uit in 2007 en zorgde voor de doorbraak in de VS van deze twee zussen.

The fray - how to save a life 



Het album kwam uit in 2006 en het nummer werd ook erg bekend.  Later werd how to safe a life  gecovered door grey's anatomy en werd het nog bekender.  Zelf vind ik het nummer en de betekenis erachter echt heel erg mooi.
Nu nog word dit nummer veel gebruikt voor tv series en audities voor  talenten programma's.

The calling - wherever you will go



Janken geblazen bij dit nummer en dan vooral bij de videoclip. Het nummer kwam uit in 2001 en het nummer gaat over iemand kwijt raken na een hele lange tijd .
Hoeveel pijn dat doet en hoe moeilijk het is .
Echter is er ook een video clip opgenomen over een tiener die de naam van haar vriend laat tatoeëren en vervolgens er achter komt dat hij vreemd gaat en zij hem betrapt.
Hoeveel pijn het doet om hem kwijt te raken.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !