Receptje : Zelf mayonaise maken ( de gezondere optie )


In de mayonaise die je kant en klaar koopt is vaak veel suiker en zout aan toegevoegd. Je hebt dan wel de keuze voor halfvolle of yoghurt mayonaise maar dan nog steeds zitten er dingen in die niet goed voor je zijn. Zelf vind ik het lekker om mayonaise te gebruiken maar het leek me ook interessant om het zelf te gaan maken. Er zijn verschillende manieren voor maar ik gebruikte deze .



120 ml olie
1 eidooier
scheutje citroen sap
120 ml yoghurt.
snufje zout en peper
Provenciaalse kruiden
2 teentjes knoflook om de zoete smaak af te zwakken.


Je pakt een mengkom en giet daar de helft van de olie in, doe hier het ei bij en de citroensap en begin te mixen met een grote lepel. voeg intussen de rest van de olie druppelgewijs toe en doe er een eetlepel mosterd bij.
Begin het mengsel nu op te kloppen .
proef intussen de smaak, misschien kan er zout of peper bij?
Voeg vervolgens de yoghurt toe zodat je een dikkere substantie krijgt en klopt het nogmaals op, je ziet dat het er nu al uit ziet als mayonaise.



Ik vond het lekker om er kruiden en knoflook aan toe te voegen zodat ik een knoflook mayonaise kreeg.
Dit kun je uiteraard ook weglaten.
Persoonlijk vind ik normale mayonaise lekkerder maar dit is wel handig als gezondere optie.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !