Facebook Herinneringen # Precies een jaar geleden verhuisd !


Sinds een tijdje laat Facebook je herinneringen zien van 1,2, of 3 jaar terug.   Meestal zijn het onzinnige posts maar vandaag [ precies 1 jaar terug] was er toch wel een grote verandering in mijn leven. Ik ging namelijk verhuizen en op mezelf wonen.  Toen nog heel spannend en nieuw en vooral ook vol met vragen,  nu niet meer spannend en nieuw , maar soms nog steeds een paar vragen .  Ik zal hier een aantal vragen beantwoorden over ''op jezelf wonen''.




Hoe kijk je nu tegen je woning aan ? Is het wat je er van had verwacht , of zijn er nog verbeter punten?



Qua woning heb ik op zich geluk gehad. Ik woon in een appartementen complex en lekker op de eerste verdieping.
Ik heb mijn eigen stekkie en hoef met niemand douche,toilet of keuken te delen.  Wel is het eigenlijk net iets te klein naar mijn zin , omdat ik veel spullen heb en geen opslag plaats. Ook is het erg gehorig. Verder bevalt het me hier prima. 



Vrijheid! Dan eet je zeker heel vaak ongezond of gewoon een gebakken ei ?



Dat valt reuze mee. Ik probeer 4 a 5 keer per week ''normaal'' te koken met verschillende groenten en vlees.
Aardappelen eet ik bijna niet , maar wel rijst en pasta's.
Ook pasta kun je gezond houden door er een salade van te maken . De overige twee dagen eet ik ''diepvriesvoer'' of een patatje.  En ja af en toe houdt ik het ook gewoon bij een gebakken eitje. 

Hoe pak je het aan met de boodschappen? Heb je weekgeld, of plan je het anders in?

Ik heb geen weekgeld, maar koop boodschappen wanneer het nodig is .In het begin was het nog even uitvogelen wat ik allemaal nodig heb en hoe lang het goed blijft. De laatste tijd gaat dit veel beter en hoef ik ook bijna niks meer weg te gooien. 

Verder heb ik verzorgingsproducten zat , en die hoef ik dan ook nauwelijks te kopen.



Ga je nog steeds vaak naar je ouders? en krijg je nog hulp van hen?

Mijn vader zie ik eens per week, en af en toe logeer ik daar ook omdat  hij iets verder weg woont, mijn moeder bezoek ik ongeveer om de dag. Soms wat vaker het ligt er ook maar net aan wat ik die dag te doen heb. Ook doe ik daar de was nog en mijn moeder woont lekker dichtbij. Van beide ouders krijg ik hulp als ik het nodig heb. Bijv, met dingen in elkaar zetten , of hoe je bepaalde dingen schoonmaakt.


Voel je je al thuis ? Of mis je je oude plekje ?



Eigenlijk voel ik me pas sinds kort een beetje thuis.
Het is niet zo dat ik mijn oude kamer erg miste, maar ik moest mijn draai nog een beetje vinden. Ik heb natuurlijk 19 jaar bij mijn moeder gewoond en dan is het zeker even wennen als je opeens alleen zit. Ofja mijn schatjes heb ik natuurlijk hier ook nog . Konijn Dirkje en Kater Louis.
Wel mis ik de dierenbende bij mijn moeder, maar die zie ik regelmatig dus . Vooral ons hondje chicco !





Woon jij al op jezelf? En hoe waren jou ervaringen?
Liep je tegen veel dingen aan of ging het allemaal vanzelf?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Review : Action Fashion Professional Kleur shampoo Cherry Red

Win actie ! Moederdag ''mom ketting''

Win Actie ! OMG maskers !